loading...
گوناگون
لایو بازدید : 6 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

این یک یادداشت مهم است !

لطفاً بخوانید

مواردی که شاید مدیران مهدکودک به شما نگویند !

سال تحصیلی جدید آغاز شده است و به همان میزان که خانواده ها دغدغه و نگرانی دارند، مدیران نیز باید خود را برای حجم انبوهی از وظایف و مسئولیت های گوناگون آماده کنند .

موارد زیر از جمله نکاتی است که شاید هیچگاه فرصت نشود مدیران مهدکودک فرزندتان به شما بگویند .

اما بهتر است برای همکاری بهتر با او همیشه این نکات را به خاطر داشته باشید .

اگر می خواهید با من در مورد مشکلات و مسائل مهدکودک و مربیان صحبت کنید، صبح ها تشریف بیاورید که وقت و حوصله بیشتری دارم . در ساعات پایانی کار مهدکودک وقت زیادی برای صحبت با والدین بچه ها ندارم .

آیا گمان میکنید اتفاقاتی که در منزلتان رخ میدهند ، همان جا باقی می مانند ؟

سخت در اشتباهید !

من و مربی فرزند شما اطلاعات زیادی در مورد مسائل مالی خانواده ، جر و بحث ها ، برنامه های

خرید و بسیاری موارد دیگر شما داریم . حتی اگر به کودکتان تذکر دهید که چیزی به ما نگوید ، فایده ای نخواهد داشت .

کودکی که شما در منزل می بینید با کودکی که ما در مهدکودک می بینیم ، متفاوت است

به من نگوئید که فرزند شما هرگز دروغ نمی گوید ، تمام کودکان بارها و بارها مرتکب اشتباهات مختلفی میشوند و دروغ می گویند .

زمانی که کودک همکلاسی اش را کتک میزند یا چیزی را به سمت دیگران پرتاب میکند ، با

رفتارش به طور مستقیم این پیام را به ما می دهد که این کودک در خانه با مشکلات مختلفی مواجه است . اما در بیشتر مواقع ، والدین این کودکان می گویند :

« فرزند من در خانه هیچ مشکل و سوء رفتاری ندارد » !

این پاسخ والدین کمی تکراری شده است . توصیه می کنم به جای پنهان کردن واقعیت بیایید کمی با هم برای رفع مشکل فرزندتان همفکری کنیم تا راهی بیابیم .

بعضی از همکلاسی های فرزند شما قلدر هستند و دیگران را اذیت میکنند ، اما من نمی توانم

آنها را به سادگی اخراج کنم ، حل مشکلات بین بچه ها آسان است . مشکل زمانی بزرگ

میشود که والدین برای حل مشکل فرزندشان وارد میدان میشوند و مشکل بسیار ساده و کوچکی را به معضل بزرگی تبدیل میکنند .

میدانید من در کارم چه چیزی را از همه بیشتر دوست دارم ؟

اینکه می توانم  روی کودکان تاثیر بگذارم و به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنم و هر روزی

که وارد مهدکودک می شوم با مساله جالبی مواجه میشوم که معمولاً تکرار نشدنی است !

اگر شما و فرزندتان از مربی او خوشتان نمی آید ، به این اتفاق به عنوان یک شانس بزرگ

نگاه کنید . در طول زندگی هم بسیار این اتفاق می افتد که ناچار میشویم با افرادی باشیم که

 آنها را دوست نداریم اما راهی جز کنار آمدن با آنها نداریم . مهدکودک مکان آموختن و

 یادگیری است ، اجازه دهید فرزندتان مهارتهای زندگی را در این مکان به خوبی بیاموزد .

بسیاری از والدین به دلیل مشکلات مالی ، بسیار کار میکنند و از فرزندشان دور هستند ،

بنابراین از مشکلات روحی فرزندشان بی اطلاع می مانند و هرگز گمان نمی کنند عدم حضور

کافی والدین چه تاثیرات مخربی در روح و روان کودکان بر جا می گذارد ، اما همین والدین با

مشاهده کوچکترین مشکلی به مهدکودک می آیند و با ما بحث میکنند که علت مشکل فرزند من شما و مربیان او هستید .

من به عنوان یک مدیر باید همزمان یک قانونگذار مدبر باشم تا قوانینی مطابق حال همه

 کودکان و والدینشان وضع کنم ، یک مشاور بی نظیر باشم ، روانشناس باشم تا بتوانم مشکلات

 و ناتوانی های کودکان را بیابم و بتوانم در مواقع خاص نقش یک مادر مهربان و دلسوز را بازی

 کنم و همه اینها را بتوانم هم زمان انجام دهم .  پس به من حق بدهید گاهی دچار اشتباه شوم .

و در پایان من  در کنار شما هستم نه در مقابلتان تا با کمک یکدیگر فرزندانمان را در

 راه  زندگیشان همراهی کنیم و به آنها چگونه زنذگی کردن را آنچنان که شایسته یک

« انسان متعالی » است ، بیاموزیم .

با تشکر از همکاری شما   

سرزمین فرشته ها      

برگرفته از مقاله خانم زهرا خراسانی           

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 219
  • بازدید کلی : 771