loading...
گوناگون
لایو بازدید : 4 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

با سلام بدینوسیله ضمن عرض تبریک ایام مبارک غدیرخم به اطلاع هموطنان عزیز میرساند برنامه سالگرد تاسیس موسسه فرهنگی خیریه انصارالخمینی(ره) در شب عید غدیرخم واقع در مسجد جامع درکه بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با جشن ویژه برگزار خواهد شد. 


لایو بازدید : 4 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

ذکری کوتاه برای دفع 99بلا

 
انسان در زندگی با مشکلات متعددی روبه برو می شود و زندگی دنیوی او مملو از خوشی ها و تلخی هاست.

بروز مشکل و تنگنا در زندگی برای بسیاری از ما تاکنون اتفاق افتاده است و هریک از ما برای رفع آن راهکاری را دنبال می کنیم.در آموزه های دینی برای هر امری توجه به ماوراء و استمداد از ذات یکتای باری تعالی توصیه شده است.
امام رضا علیه السلام به بیان برخی اذکار اشاره می فرمایند که از آن جمله ذکری کوتاه است که به رفع تنگنای زندگی و دفع بلایا کمک می کند.

ایشان می فرمایند:
"هرگاه خداوند بر کسی نعمتی داد ،باید خداوند را حمد کند
و هرگاه روزی اش تنگ شد، باید طلب مغفرت کند
هرگاه محزون شد باید لاحول و لا قوة الا بالله بگوید(1)
هرکس بگوید:لاحول و لا قوة الا بالله خداوند 99 بلا را از وی دفع می کند که آسان تر آن خفگی و نفس تنگی است (2)
1-عیون اخبار الرضا علیه السلام ج2 ص 46
2-مکارم الاخلاق ص360


لایو بازدید : 6 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

. بیا بنگر، چه غمگین و غریبانه
در این ایوان سرپوشیده ، وین تالاب مالامال
دلی خوش کرده ام با این پرستوها و ماهیها
و این نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی
بیا ای همگناه ِ من درین برزخ
بهشتم نیز و هم دوزخ
به دیدارم بیا ، ای هم گناه ، ای مهربان با من
که اینان زود می پوشند رو در خوابهای بی گناهی ها ...


لایو بازدید : 6 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

سلام به همه ی دوستان گرامی .

راستش قصد دارم یه مدتی رو اختصاص بدم به خاطره نویسی های روزمره و خاطرات دوران دبیرستانم .

چون دوره ی 4ساله ی دبیرستانم پراز روزای قشنگ و پر خاطره است برای اینکه بعدا فراموششون نکنم میخام توی وبم بزارمشون و هم اینکه شما دوستان استفاده کنید و لذت ببرید.

خاطره ی اول امروزمون رو اختصاص میدم به سال اول دبیرستان .

اینم بگم بنده دانش آموخته دبیرستان نمونه دولتی انصار هستم حتی الانم برین اسم بنده رو بپرسین از مدیر و عوامل مدرسه از تک تک جزئیات من و دو نفر دیگه از دوستانم باخبر میشین حتی از خودمون بیشتر .


به نام خدا

روز یکشنبه بود و من هم تایم صبح بودم طبق معمول آماده شدیم برا رفتن به مدرسه .من و دوستم فرناز  منتظر سرویس بودیم.بعداز سوار شدن و کلی گپ و گفت توی راه بلاخره به مدرسه رسیدیم.

صبحگاه داشتیم و اون روز هم نوبت کلاس ما بود بنده هم مجری و هم قاری قرآن بودم ولی بازم بی نظمی کرده بودیم و برای مراسم صبحگاه چیزی نداشتیم به هر زحمتی بود و با هر حیله و کلکی صبحگاه برگزار شد و به خیر گذشت .زنگ اول ریاضی داشتیم و این ساعت به خوبی سپری شد .زنگ تفریح که شد با بچه ها قرار گذاشتیم که ساعت دوم وقتی معلم زیست وارد شد بعد از اینکه کمی از درس گذشت با صدای دست بنده همه به زیر نیمکت رفته و بگیم زلزله.خدا از سر تقصیراتمون بگذره

معلم شروع کرد به درس دادن و در اوج کلام بود که بعله بنده با زدن دست دیدم ولوله ای در کلاس بر پا شد و معلم از همه جا بی خبر  مات و مبهوت به سمت در خروجی کلاس پریدن .

خلاصه ایشون از ترس نمیتونستن حرف بزنن و ما از خنده نمیتونستیم صحبت کنیم .وقتی معلم فهمید که این یه توطئه بوده بسیار خشمگین و غضب ناک شد و بنده رو به مدت نیم ساعت از کلاس اخراج فرمودند ولی با یه کم چرب زبانی قضیه ماست مالی شد حتی این واقعه رو در وبلاگ دبیرستانمون هم ثبت کردم.

منتظر خاطرات بعدی که بسیار جالب تر میباشند باشین.

آرزوی ما آوردن خنده برای لحظه ای بر لبان شماست.

ادامه دارد...




لایو بازدید : 6 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
هے غـَریبــﮧ

●● شـَب ِ عـَروسے کـت و شـَلوار ِ سیــآهش رآ بـﮧ او بپـُوشــآטּ

●● رنـگ ِ سیــآه بـﮧ مـَـرد ِ مـَـטּ خـیلے مے آیـَد

●● بـَند ِ کـِروآتـش رآ خـُـودت سـِفت کـُـטּ

●● ایــטּ کــآر رآ دوسـت دآرد

●● وقـتے دستــآنت رآ مے گیــرد

●● خـُـودت رآ در آغـُـوش ِ او بے انـدآز

●● بــآ ایــטּ کــآر احســآس ِ آرآمـِش مے کــُند

●● زَحمـَت ِ تــآج ِ عـَروس رآ نــَکش

●● سـَلیقـﮧ اش رآ خـُـوب مے دآنـَم ، بـَرآیت گـِرفتـﮧ اسـت

●● خـُلآصـﮧ کـُنم غـَریبـﮧ

●● جـآטּ ِ تـُـو و جـآטּ ِ مـَـرد ِ مـَـטּ


لایو بازدید : 5 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

یکی از دخترها می گوید بعد از ظهرها کنترل دست میگیرد و کانال ها را بالا پایین میکند پی یک فیلم تازه شروع شده. پیدا که می کند کنترل را می گذارد روی عسلی آن سر سالن و خودش این سر سالن می نشیند روی صندلی حصیربافی شده و زل می زند ب تلویزیون سامسونگ صفحه تخت بیست و یک اینچ قاب نقره ای. بعضی روزها هم بیست دقیقه مانده ب تمام شدن فیلم یکی دیگر از دخترها می آید کانال را عوض میکند و می رود پی کارش. هوشنگ خان هم همانطور زل زده ب تلویزیون سامسونگ صفحه تخت بیست و یک اینچ قاب نقره ای ک حالا دارد اخبار پخش می کند، یا یک فیلم دیگر. دخترها می گویند هوشنگ خان کاری ب فیلم ندارد؛ خود تلویزیون را نگاه می کند.


لایو بازدید : 6 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
گروه خبر/ شجره طیبه صالحین با حضوردرمدارس به نیازهای دینی دانش آموزان پاسخ دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صالحین نی ریزبرادر بسیجی توکلی رئیس آموزش وپرورش شهرستان نی ریزگفت:شجره طیبه صالحین می بایست نقش .....



  به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صالحین نی ریز برادر بسیجی توکلی رئیس آموزش وپرورش شهرستان نی ریز گفت : شجره طیبه صالحین می بایست نقش مهم وکلیدی خود را درمدارس ایفا کند وبه نیازهای دینی دانش آموزان پاسخ دهد.
وی در ادامه افزود : جوانان ما تشنه معارف دین هستند ودرهمین رابطه سئوالات بسیاری دارند.
توکلی همچنین افزود : شجره طیبه صالحین می تواند با حضور درمدارس به سئولات دانش آموزان پاسخ دهد چرا که این مسئله نیاز فوری وضروری است

وی تاکید کرد: ذهن جوانان ونوجوانان ما پر است از مسائلی که اگر مورد بی توجهی قرار گیرد تبعات مثبتی در پی نخواهد داشت. در پاسخ به سئوالات دانش آموزان حضور کارشناسان دینی ومذهبی باید مورد توجه قرارگیرد

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید 


لایو بازدید : 4 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

برای بسیاری از ما پیش آمده که پس از شستن لباس یا شلوار کتان خود بینیم که فرم اولیه لباس از بین رفته و یا این که رنگ آن کم رنگ شده. در این جا می خواهیم به شما نکات مربوط به شستشوی لباس های کتان را بگوییم تا بعد از شستن لباستان همان فرم اولیه را داشته باشد.

لکه‌های لباس‌های کتان با شستشوی معمولی تمیز نمی‌شوند و استفاده از لکه‌بر لباس ضروریست، بهترین روش برای از بین بردن لکه از روی لباس های کتان استفاده از اسپری های لک بر مخصوص لباس می باشد. قبل از شستن لباس کتان روی لکه ها به دقت اسپری لکه بر بپاشید.

برای شستشوی این‌گونه لباس‌ها پودرهای شوینده معمولی مناسبند. در مورد لباس های سفید و یا رنگ روشن در صورت تمایل می‌توان از سفیدکننده نیز استفاده کرد. برای اطمینان علائم روی تگ یا مارک لباس را چک کنید و مطمئن شوید که می‌توانید از سفیدکننده استفاده نمایید تا آسیبی به پارچه نرسد.

ماشین لباس شویی بهترین و راحت ترین راه برای شستن لباس های کتان شماست. برای تمیزتر شدن لباس‌های سفید و روشن از آب گرم‌ استفاده کنید. در مورد لباس‌های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می‌شود.

برای خشک کردن این‌گونه لباس‌ها با ماشین لباسشویی، دستور پشت مارک لباس را مطالعه کنید. در صورت شک داشتن، از دور کند خشک کن استفاده کنید تا لباس مورد علاقه شما آب نرود و یا رنگ اولیه خود را از دست ندهد.


تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 122
  • بازدید کلی : 674